2010. augusztus 22., vasárnap

Egyperces - 3., A süni, a cica és a kisróka

Mi jut elsőként eszetekbe, ha ezt halljátok: A süni, a cica és a kisróka?
Talán valaki arra gondol: Ez biztosan valami kedves kis mese lehet ezekről a kedves kis állatokról.

Nos, ha valaki erre gondolt, ki kell, hogy ábrándítsam: Sejtése nagyon messze jár a valóságtól.
Amit írni fogok a süniről, a cicáról, és a kisrókáról,az nem mese lesz, főleg nem kedves kis mese, hanem a kegyetlen valóság.
Akkor hát jöjjön, aminek jönnie kell:

A süni, a cica és a kisróka 2010. augusztus 16.-án, hétfőn reggel 5.40. és 5.45. perc között ott feküdt holtan az 58. számú főközlekedési út 13,830-17,660 kilométerszelvénye közti szakaszon. Csak nem ebben a sorrendben.

S hogy mi ebből a tanulság? Ez már meseszerű lesz: Így jár, aki nem tanulja meg az erdei iskolában, hogy az úttesten történő átkeléskor használja a vadátjárót!

Ma pedig még borzalmasabb dolgot láttam: Egy elütött borzot.

21 megjegyzés:

Elvirácska írta...

Szomorú :(
Maga inkább főzzön, mint ilyeneket írjon. Az is szomorú, de nem ennyire.

Névtelen írta...

Inkább írok neked én... V.

Névtelen írta...

Jobb kettőnek, mint az egynek... de még jobb egy egész közösségnek...

Egy napsütötte áprilisi délelőtt, kint ültem a kertben és az élet gondjairól töprengtem. Ahogy elbambultam, egyszer csak mozgásra lettem figyelmes az orrom előtt, azaz a földön a lábam előtt. Hogy mit láttak szemein, egy pirinyó hangyácska egy nagy hernyót vonszolt maga után, vagy tolt maga előtt, mikor hogyan volt könnyebb. Úgy látszik most megvan családjának a napi betevője, gondoltam, s mosolyogtam magamban. Figyeltem a csepp fekete hangyácska ténykedését, bár inkább huza-vonának nevezném erőlködését, ahogy a számára óriási hernyót szállította. Csak vitte szaporán, át meg át a nagy fűcsomó őserdőn, az ibolya levelei alatt, vakondtúrás hegyére fel, majd onnan le, megkerülve a kavicshegyeket egészen míg el nem ért a nagy békatóig. Ott aztán a nagy békatónál, a sás levelei alatt összeakadt egy másik hangyával. A másik hangya is ugyanolyan pirinyó, fekete volt, talán még testvérek is lehettek. Na, gondoltam mi lesz most itt? És láss csodát, a hangyatestvérek együtt felemelték az óriási hernyót, és azután együtt vitték. Sosem láttam még azelőtt ilyet! Ha egyiknél elakadt valamiben a nagy csomag, akkor a másik odament és átlendítette a nehézségeken. Így együtt cipelték a terhet, át meg át a nagy fűrengetegen, kavicshegyre fel, majd le, egyesült erővel. Együtt már sokkal gyorsabban haladtak, hisz sokkal jobb dolga van a kettőnek, mint az egynek, mert egymásnak segíthetnek.
Szép példája ez a barátságnak, férjemnek mindjárt el is meséltem, ki elmondta másnak, én pedig most nektek, az összefogásról szólt ez a mese, minek minden szava igaz.

netuddki írta...

Főzök is! Végeztem az ásatással (majd megírom), de közben történt egy súlyos baleset.
Köszönjük a történetet. (Volna mit hozzáfűznöm, de lemondok róla.)

Névtelen írta...

Szép hetet mindenkinek!
Bár egy ilyen történet után...
Ez fájt! Nagyon elfáradtam. :-))
Még szerencse, hogy ismét megyek egy hét szabira, így legközelebb csak jövő hét kedden leszek. Azért ha tudok, még ma benézek. Ez nem fenyegetés...:-))
Suzy

Névtelen írta...

Kicsit csalódtam, mert nem derült ki, hol volt a borz?
Mr. X

Krumpliföld írta...

Örvendezünk, hogy hétvégén találkozunk :)

Wagner és a Többiek írta...

T. Netuddki,
Milyen súúúlyos baleset? Szálka ment a kezébe?

Névtelen írta...

Na ez eggy elégfárasztó írás volt.. Mongyuk ehez a témához csak annyi hogy ha a sok őrűlt nem mindenhol 100zal menne sokkal keveseb álat lenne elütve. Mer mongyuk 60nal még meg tudok álni még sötétbe is, ha látom hogy megy át valami az úton de ezek a fijatal suttyók csaka gázt tuggyák nyomni. Aszt hiszik úgyvan, mind a gépen az autósjátékokba.
Osijecko

Burgonyamező írta...

Mondjuk, hogy nem is látta, csak minket sokkol vele. Aláássa a finom lelkemet is - igaz van benne krumpli.

Lepkepillangó írta...

Virág Kedves, a hernyó mit érzett???
Már a másik oldal miatt kérdezem.

netuddki írta...

Mr. X.: A borz az 5701. sz. út 37+557 - 38+235 kilométerszelvénye közti szakaszon volt. (Mint az bizonyára mindenki előtt ismert, ez utóbbi egyben az 58. sz. fők. út 21+900 kilométerszelvénye is egyben) Elnézést, hogy nem eléégé részletesen számoltam be a történtekről.

Wágner család: Sajnos nem szálka okozta a balesetet. Csonkolásos baleset történt, és ez sajnos komoly. De mára elég a BORZalmakból, majd holnap vagy holnapután megírom.

Osijecko: Ismét helyesen látod a tényállás "témáját"!

Lepkepillangó: Pont erre utaltam! Lehet, hogy a hangyák előtte a mérgükkel megölték szerencsétlen hernyót, így megakadályozva egy gyönyörű lepke születését...
Ezt én is megtettem krumpliásás közben: Találtunk a földben egy kb. 8cm hosszú bábot, már ki volt alakulva a szeme + a szájszerve. Lehet, hogy haza kellett volna vinnem kikeltetni.

Wagner a Kékszakállú írta...

Csonkolásos: akkor lenyírta a körmét, vagyis manikűr.
Ne ijesztgesse kérem gyenge lelkű Hölgyolvasóinkat.
Most eléneklem a makkász belépőjét a Lohengrinből :)

Névtelen írta...

Lepkepillangó...
A hernyó... aktívan részt vett a természet körforgásában...
V.

netuddki írta...

Szerintem meg inkább passzívan vett részt.

Lepkepillangó írta...

Szerintem is szegényke... Nagymamim mondta mindig, mikor kislejány koromban a tükör előtt gyökeret vertem:
Szép vagy Lepke, szép vagy, de ne gyönyörködjél,
cserfa, bükkfa tudja, hogy hernyóból lettél.
A "körforgás" engem nem nyugtat meg, csak 66 könyv :)

Wagner a Kékszakállú írta...

Kedves Virág, ha egy jóképű oroszlán vagy cápa bekapná, akkor is körforgás esete forogna fenn?

Pepita Ofélia írta...

A férjemnek is elmondtam..ő meg másnak..én meg nektek...na így terjed a pletyka....

Krumpliföld írta...

Offikám, kisszívem, már azt hittem elvesztél, mint Jámborka néni, vagy kicenzúrázott Netuddki dr.

Elvirácska írta...

Úgy fest - szegény Mackó - a céges kutya megette már a macskája javát... De lehet, hogy még meg tudják szerelni. Szurkoljunk Mackónak!

Krumpliföld írta...

Itt ahol egeret esznek, ugyannem szurkolnak Mackó macskának.