2012. május 28., hétfő

Lepénynek álcázott krumplitorta - a hét receptje

A tortának okából kifolyólag a bejegyzés végén van tortáról szóló zenemű, javaslom olvasás előtt elindítani.
Már januárban figyelmembe ajánlották azt a krumplitortát, aminek vasárnapdélután sikerült nekiállnom. Az eredeti recept Trollanyunál olvasható, idézném:

"A krumplit kb. 2 perc alatt lereszeltem vele, ami nagyon jó, mert egyébként nem a kedvenc elfoglaltságom.
Hozzávalók: (nem követtem a receptet teljesen)
75 dkg burgonya, 1 fej hagyma, 2 gerezd fokhagyma, 2 tojás só, bors, kurkuma, oregano, kapor, 5 dkg zabkorpa, 2 dkg vaj, 2 ek. olaj
Azzal kezdtem, hogy egy nagyobb tapadásmentes tűzálló tálba (kb. 22 cm átmérőjű) beletettem a vajat és pici olajat ezt 220 fokos sütőbe tettem melegedni. A krumplit, a hagymát lereszeltem, lehet nagyobbra, kisebbre, kinek hogy szimpatikus, én nagylyukú reszelőt használtam. Sóztam, borsoztam, belekevertem a felvert tojásokat, fűszereket és a zabkorpát is. Fűszerezni lehet ízlés szerint, nem is írtam mennyiségeket, mert én nem szoktam mérni. Amikor a tál már jól felforrósodott, akkor óvatosan kivettem, beleöntöttem a krumplis masszát, szétterítettem egy kanállal és visszatoltam a sütőbe. 10 percet írt a könyv, majd 7-8 perc grillezést, de nekem több idő kellett, 20-25 perc összesen, míg szép aranysárga nem lett. Közben néha meg kell rázogatni a tálat, hogy ne tapadjon le a krumpli."

Jól bevált rossz szokásomhoz híven kissé változtattam a recepten, és az elkészítésen, az alábbiak szerint:
Bár kedvenc elfoglaltságom a burgonyareszelés, mivel jó munkához idő kell, nekem 10 perc volt a reszelés.
Ez lett az eredménye:
Kaporból csak szárított volt itthon, így az került bele, így nézett ki miután minden összemixelődött:
Szerintem ez a kettő annyira kiváló burgonyásfotó, hogy felajánlom, hogy aki szeretné, nyugodtan használja háttérképnek.
Sima tepsiben lett sütve, mivel vaj csak fagyasztott volt, ezért a tepsi alja zsírral kenetett be. A tepsi nem lett előmelegítve, mert a magyar futballválogatott is minden meccs előtt bemelegít, mégsincs semmi eredménye. A tepsiben lévő állapot fotózása előtt egy kis homokszem került a fotódokumentáció készítésébe, ezt a volt menyasszonyom örökítette meg az utókor okulása céljából.
Szóval az történt, hogy a fényképezőgépet a rádió mellé tettem, és így a rádióval próbáltam meg lefényképezni...
Azért a fényképezőgéppel már jobban sikerült:
Kb. 30 percig sült, az utolsó negyedórában tettem még rá egy fej karikára vágott hagymát (csak mert szeretem, különben is: magyar ember hagymával eszi a tortát). Íme a végtermék:
Ketten 10 perc alatt maradéktalanul megsemmisítettük, nagyon jó lett, ami nem is csoda, hiszen krumplis. Apró szépséghibája, hogy torta helyett inkább lepény sikeredett.
Arról sajnos nem ismerek zeneművet, helyette hallgassátok a Tortát.

10 megjegyzés:

trollanyu írta...

Szuper írás, jókat nevettem közben, tetszik a stílusod:)

Névtelen írta...

Igaz, hogy rádióval nem lehet fényképezni, de a főnök úr legalább megpróbálta! :-))
Suzy

Krumpliföld írta...

Lehet vele, csak nem jött rá a nyitjára :-)

Krumpliföld írta...

Rádió: elem kell bele. Kettő.

Most jól megijedtem. Sir Netuddki Kedves Voltmenyasszonya csokitortát ígért nekem mára. Remélem, nem cserélte ki krumplilepényre. A lepény is jó, de a csokitorta ebben a pillanatban nálam mindent visz :-)

Névtelen írta...

Holnap lesz 1 hónapos a csend ittennet e

Névtelen írta...

Legvár
http://fityisz.com/index.php/betekinto/gasztro/item/615-gastrovat_iii_-_lekvarok_es_mogyorokremes-turos-langos

inga írta...

http://zsimama.blogspot.hu/2012/08/vandorajandek_27.html

inga írta...

csakhogy ne mondd h. nem szóltam:)

Neon Rider írta...

:) most találtam rád. tetszik nagyon a blogod. fel is iratkoztam hát gyorsan:D

http://beautyandfashion-makeup.blogspot.hu/

puszi

u.i: remélem lesz folytatás

netuddki írta...

Lesz, ha lesz rá egy kis időm.