2011. augusztus 19., péntek

Pancsoló blogszerkesztő

(Van zene a végén, javaslom olvasás előtt elindítani...)
A mellékelt fotó ékes bizonyítéka, hogy nem feledkeztem meg a blog egykori törzsolvasójáról, aki bármikor, bármilyen "témához" hozzá tudott szólni, a jeles burgonyafogyasztóról, Osijeckorol. Az ő érdemeinek elismeréseként teszem közzé a kiváló horvát söripari termékről készült fotót, melyet tegnap voltam szerencsés beszerezni. 
Az egész dolog úgy kezdődött, hogy arra gongoltam, nem elég csak biztatni a munkásosztály hölgytagjait a fürdésre, hanem fontos, hogy magam is jó példával járjak elő. Így begyűjtöttem a családom egyetlen otthon fellelhető tagját, plusz unokatestvérét, és elmentünk meglátogatni a kedvenc strandomat. Itt található az a büfé, ahol az Osjeckot beszereztem.
A strandnak baráti árai vannak, és délután négyig nincs tömeg. Van egy kiemelkedő szolgáltatás, ami teljesen egyedivé teszi: Az élménymedence melletti büfében a felszolgáló lányok a vendégmentes időszakokban időnként spontán táncra perdülnek. igaz, hogy jó zene is van.
A strandon nagyon leégett az arcom, egy jóakaróm ma azt mondta, vékony krumpliszeleteket kell rátenni, az a legjobb. 
Hazafelé még beugrottam a kínaiakhoz a főutcán vacsorát venni, ha Barcson jár valaki, ki ne hagyja őket.
Ha már Barcsnál tartunk, nemrég értekeztem az ott található kiváló táblákról és feliratokról, és mivel Barcsra utazva nem a 6-os utat választottam (majd egyszer megírom, hogy miért...), hanem az Ormánságon átvezető utat, észrevettem két kiváló táblát. Hazafelé lefényképeztem őket, valamennyi burgonyafogyasztó tanulságára.
Az első ez a kiváló "Egyéb veszély" tábla, amit még kiegészítő táblával is elláttak, és amely Sellye előtt található. Lelki szemeim előtt rögtön megjelent, amikor egy magyarul nem beszélő angol  turista megpróbálja a gugli-fordítóval értelmezni, majd egyszer csak a fejére csap, és felkiált: "Ahh, horse driving through!" Vagy a német turista: "Ahh, so, Pferd Fahrt durch!"
A zavart csak még jobban fokozza, hogy a tábla mellett nem sokkal az út mellett tehenek legelésznek...
További értelmezési nehézséget okozhat, hogy akkor most innentől csak hetvennel szabad menni, vagy hetvennel hajtják át a lovakat?
(Hasonló táblát láttam a Körmend-Szentgotthárd közti főút mellett, ott az van a kiegészítő táblán: "Vadászat"...)

Egyébként érdemes végigautózni az Ormánságban, mert nagyon szép a táj, és kiváló burgonyatermelő vidék. Csányoszrón és Vajszlón több helyen is árusítanak az út mentén helyben termelt dinnyét és zöldségeket, természetesen krumplit is. A következő kiváló táblát Vajszlón fényképeztem:
Azt csak azok kedvéért jegyzem meg, akik nem követik kezdetektől a blogot, hogy átutaztunk Kovácshida településen is, mely falu elnevezéséről további felvilágosítást talál az általam írt fikciós kalandnovella, a Dzsem Borbála III. részében.

Szóval tegnap jól kipancsoltam magam, mivel még néhány hétig tart a nyár, és témához illő, így ezt az ökörzöld slágert javaslom dúdolni a héten:


Most veszem észre, hogy az utóbbi időben kezd a blognak napló jellege lenni, ígérem, a jövőben jobban odafigyelek, hogy több írás legyen a burgonyakutatás aktuális kérdéseiről, úgysem érdekel senkit, mit csinálok...

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szép hetet mindenkinek!
Én is sokat pancsoltam a múlt héten. Ez a zenemű pedig egy valódi "klasszikus", kár hogy nem az Ullmann Mónika féle változat lett feltéve, azt azért könnyebb dúdolni, de így se rossz!
Majd jövök, most rengeteg dolgom van.
Suzy