2011. január 11., kedd

Egyperces 7. - Észtek, hová mentek?

Marcello d'Orta olasz tanító pályafutása során összegyűjtötte annak a Nápoly környéki iskola alsó tagozatos tanulóinak a dolgozataiból az érdekesebbeket, ahol dolgozott. Több kötetet is kiadott ezek alapján, csak ajánlani tudom valamennyit. (A lestrapált tanító; Rómeó alulról jegyezte el Júliát; Isten ingyér' teremtett minket; Én reméljük megúszom; c. könyvei) Az utóbbiból olvashat a tisztelt burgonyafogyasztó néhány gyöngyszemet, ha az arcokra kattint ehun e.

Az egyik kedvencem a következő:

A feladat címe a következő kérdés volt:
"Adj enni az éhezőknek!" - Szerinted tiszteletben tartják ezt a parancsot?

Az egyik kisdiák a következőképpen fejtette ki a témát:
"A diabetikus doktornő a fogyókúrával jön, Afrikában meg sorba halnak éhen.
Ész, hová mész?"

Mindez honnan jutott eszembe? Hallottam, hogy az észtek csatlakoztak az euroövezethez.
Hová tették ezek az észt???

7 megjegyzés:

Kőrösi Mercédesz írta...

kafa:)

Pepita Ofélia írta...

Könyvjelzőbe tettem:Ofélia

Krumpliföld írta...

Naaaaa, már 2 napja kiírtam: Anne Hathaway, kérem a gukkert :)))

netuddki írta...

Krumpliföld: Látom, mikor írtad, de sajnos nem ő az.

Névtelen írta...

Hát ez nagyon jó! Az összes! :-)))
Suzy

netuddki írta...

Egy volt osztálytársam elmesélt néhány gyöngyszemet abból az időből, amikor napközis tanárként dolgozott. A kedvencem ez:
Házi feladatként mondatokat kellett írni, amihez megadtak két szót, aminek szerepelni kellett a mondatban.
Az egyik mondatban ennek a két szónak kellett szerepelni: Sándor, Beáta. Az egyik gyerek ezt írta:
"Apikám Sándor bácsival még a tél Beáta előtt összehasogassa a tüzifát."

Krumpliföld írta...

Jelige: Én is jártam iskolába :) (nem vitatémának írtam a jeligét:))
Mondat és mind a 3 szó szerepeljen benne: mennyi, ennyi, annyi.
Kell mennyi, ennyi annyi a disznóknak :)